Selecteaza masina
Politica de returnare a produselor

4. RETURUL MARFURILOR

 

4.1.Marfurile comandate si livrate corespunzator nu pot fi returnate, decat in cazurile, conditiile si dupa procedurile urmatoare:

4.2.Cazurile in care Cumparatorul poate returna marfurile receptionate:

4.2.1 In momentul livrarii, Produsul/materialul livrat de Vanzator nu corespunde cu specificatiile din comanda Cumparatorului.

4.2.2 Dupa receptie Cumparatorul a constatat ca produsul/materialul nu este conform din punct de vedere tehnic, prezinta defecte de fabricatie, ori face obiectul unei situatii de garantie.

4.2.3 Consumatorul care a cumparat produsul/materialul de la Cumparator, a reclamat neconformitatea sau viciul ascuns al produsului/materialului aparute in perioada de garantie. In acest caz, Cumparatorul va solicita imediat Vanzatorului returnarea produsului/materialului, prin transmiterea in regim de urgenta (maxim 24 de ore de la primirea reclamatiei formulate de consumator) a fisei de retur.

4.2.4 Produsul/materialul face parte din sortimentul de stoc al Vanzatorului.

4.3 Conditiile de returnare a marfurilor. Cumparatorul poate returna orice produs/material care se afla intr-unul din cazurile de la pct. 4.2, numai cu respectarea cumulata a conditiilor de la punctele 4.3.1 si 4.3.2. Conditiile de returnare si inlocuire ale produsului aflat in garantie se vor realiza in conformitate cu dispozitiile punctului 5.

4.3.1 De la receptia produsului/materialului, nu au trecut mai mult de 30 zile calendaristice. Dupa acest termen de 30 zile, Cumparatorul va putea returna Vanzatorului produsul/materialul, daca achita acestuia o taxa de retur in cuantum de 20% din valoarea produsului/materialului returnat. Dupa implinirea unui termen de 90 de zile calendaristice de la receptia produsului/materialului, Cumparatorul nu mai poate returna produsele/materialele.

4.3.2 Produsul/materialul ce urmeaza a fi returnat sa nu se incadreze in niciuna din urmatoarele situatii:

4.3.2.1 Produsul/materialul prezinta urme de montare, de lovituri ori zgarieturi incomplet, deterioari si/ sau modificari, efectuate de Cumparator sau Consumator.

4.3.2.2 Produsul a fost vopsit.

4.3.2.3 Produsul nu se afla in ambalajul original, ori acesta este deteriorat, nu are eticheta importatorului si eticheta de origine.

4.3.2.4 Produsele constand in piese electronice, module de comanda, calculatoare, etc., au sigiliul indepartat.

4.3.2.5 Produsul/materialul a fost comandat in conditiile prevazute la pct. 2.4, 2.5 si a fost livrat corespunzator. Cumparatorul il va putea reclama cel mai tarziu in termen de 14 zile calendaristice de la data receptiei. Daca Vanzatorul apreciaza ca poate primi acest produs/material, Cumparatorul trebuie sa plateasca Vanzatorului o penalizare de retur special cuprinsa intre 0-30% din valoarea produsului/materialului returnat. Dupa implinirea termenului de 14 zile produsul/materialul comandat in conditiile prevazute la pct. 2.4 , 2.5 nu mai poate fi returnat.

4.3.2.6 Produsul/materialul face obiectul unei reclamatii de neconformitate/viciu ascuns formulata de Consumator Cumparatorului care a revandut produsul/materialul, pentru care Vanzatorul este raspunzator in perioda de garantie, insa Cumparatorul nu a primit de la Consumator produsul/materialul reclamat ori lipseste vreunul din documentele prevazute la pct.6.3 lit. a-f din Certificatul de garantie.

4.4 Procedura de retur a marfurilor.

4.4.1 Inainte de a returna marfa care se incadreaza in cazurile de la pct. 4.2 si indeplineste conditiile de la pct.4.3 Cumparatorul va transmite Vanzatorului, prin fax, e-mail, sau prin intermediul aplicatiei online , o solicitare prin completarea corespunzatoare a fisei de retur/ cererii de retur, semnata si stampilata, cu explicatiile necesare privind motivul de returnare a marfii. In termen de 2 zile lucratoare, Vanzatorul va comunica Cumparatorului, in acelasi mod decizia sa de aprobare sau de respingere a returului de marfa, pe formularul fisa de retur. Perioada cuprinsa intre data transmiterii fisei de retur si data retransmiterii acesteia Cumparatorului aprobata de catre Vanzator se exclude de la calculul termenelor prevazute la pct.4.3.1 si 4.3.2.5.

4.4.2 Cumparatorul va expedia catre Vanzator produsele/materialele care indeplinesc prevederile de retur de la pct. 4.2-4.3, prin firma de curierat agreata in termenul specificat pe fisa de retur dar nu mai mult de 5 zile calendaristice de la transmiterea fisei de retur, aprobata de Vanzator.

4.4.3. Daca returul produsului se datoreaza culpei Vanzatorului costurile de expeditie vor fi suportate de acesta. In aceste situatii Vanzatorul va asigura, in termen de 2 zile lucratoare de la transmiterea aprobarii de retur, preluarea de la Cumparator a produselor returnate, prin intermediul firmei de distributie sau curierat.

4.4.4 In cazul in care returul produsului/materialului se datoreaza culpei Cumparatorului iar Vanzatorul a aprobat returul, Cumparatorul va suporta costul expedierii produsului returnat.

4.4.5 Marfurile se vor expedia la depozitul care a emis factura de livrare sau la cel mai apropiat punct de lucru al Vanzatorului si vor fi insotite de: (i) fisa de retur aprobata, (ii) avizul de insotire a marfii emis de Cumparator, completat cu denumirea si codul de identificare al produsului/materialului, (iii) copie dupa factura prin care Vanzatorul a livrat produsul/materialul returnat.

4.4.6 La expedierea marfurilor Cumparatorul va proteja ambalajul original al produsului/materialului, evitand aplicarea directa a etichetelor cu adresa Vanzatorului, a benziilor adezive ori a altor materiale care pot afecta ambalajul original. Cumparatorul este de asemenea responsabil de ambalarea si asigurarea produselor/ambalajelor fragile returnate.

4.4.7 Dupa primirea marfii returnate, daca Vanzatorul constata ca motivul de retur mentionat in fisa de retur/ cererea de retur completata de Cumparator nu corespunde cu situatia faptica a produsului/materialului, ori produsul returnat/materialul nu se incadreaza in cazurile si conditiile de la pct. 4.2-4.3, nu va emite factura de stornare a marfii, Cumparatorul fiind tinut de obligatia de a achita marfa respectiva in termenii si conditiile prevazute de contract ori factura de livrare. Marfa returnata in aceste conditii va ramane in custodia Vanzatorului , pana la ridicarea ei de Cumparator, dar nu mai mult de 90 de zile de la informarea scrisa transmisa de Vanzator cu privire la netemeinicia returului. Daca in intervalul de 90 de zile mentionat Cumparatorul nu ridica de la Vanzator marfa returnata in mod neintemeiat, aceasta va trece in proprietatea Vanzatorului cu titlu de plata a cheltuielilor de expeditie/custodie/depozitare, etc.

4.4.8 Daca conditiile de retur au fost indeplinite de Cumparator, Vanzatorul va emite factura de stornare a acesteia.

4.4.9 In situatia in care produsul/materialul returnat face obiectul unei reclamatii de neconformitate formulata de Consumator Cumparatorului care a revandut produsul/materialul, pentru care Vanzatorul este raspunzator in perioda de garantie, daca constata ca reclamatia este intemeiata, Vanzatorul va preda Cumparatorului in termen de 15 zile calendaristice de la data depunerii reclamatiei de catre consumator, produsul remediat/inlocuit, pentru a fi remis Consumatorului.

4.4.10 In situatia in care produsul/materialul returnat face obiectul unei reclamatii de viciu ascuns, formulata de Consumator Cumparatorului pentru care Vanzatorul este raspunzator in perioda de garantie sau in cea corespunzatoare duratei medii de utilizare, acesta va repara/inlocui produsul/materialul in termen de 15 zile calendaristice de la finalizarea expertizei tehnice efectuate conform art. 13 alin. (2) din OG 21/1992, daca organismul tehnic neutru care a efectuat expertiza a constat existenta acestor vicii.

4.4.11 In situatia in care produsul/ marfa returnat(a) face obiectul unei piese la schimb (piesa veche), Cumparatorul o va returna fara completarea fisei de retur, insotita de aviz de expeditie. Piesa la schimb (piesa veche) trebuie sa indeplineasca cumulativ si obligatoriu urmatoarele criterii:

4.4.11.1.Criterii generale:

a) Piesa trebuie sa fie asamblata si curata;

b) Piesa trebuie sa fie returnata in ambalajul in care s-a livrat piesa noua;

c) Trebuie sa se respecte termenul de returnare de 10 zile calendaristice de la data facturii.

5. GARANTIA PRODUSELOR

5.1 Vanzatorul garanteaza Cumparatorului ca marfurile vandute sunt noi si corespund cerintelor legale referitoare la introducerea pe piata in Romania.

5.2. Termenul de garantie pentru marfurile livrate de Vanzator Cumparatorului care sunt revandute catre Consumatori este cel prevazut la pct. 4.1-4.6 din Certificatul de Garantie emis de Vanzator.

5.3 Procedura si Conditiile de acordare a garantiei catre Consumatori si Exceptiile care exonereaza raspunderea Vanzatorului privind garantia marfurilor sunt prevazute in Certificatul de Garantie, care face parte integranta din prezentul contract. 4/4

5.4 Cumparatorul va elibera Consumatorilor, cu ocazia revanzarii marfurilor cumparate de la Vanzator, Certificatul de garantie emis de Vanzator, completand in mod corespunzator rubricile de la pct. 9 si 10 ale certificatului. Vanzatorul va pune la dispozitia Cumparatorului Certificatele de Garantie necesare pentru a fi eliberate Consumatorilor, prin intermediul aplicatiei electronice online AICAT.

5.5 In perioada de garantie a marfurilor Cumparatorul va primi reclamatiile formulate de Consumatori in legatura cu neconformitatea/viciile ascunse ale produselor/materialelor introduse pe piata de Vanzator, pe care Consumatorii le-au achizitionat de la Cumparator iar acesta la randul sau de la Vanzator.

5.6 Reclamatiile impreuna cu fisa de retur/ cererea de retur si documentele prevazute la pct.6.3 lit. a-f din Certificatul de garantie produsului/materialului neconform ori cu vicii ascunse vor fi transmise Vanzatorului in maxim 24 de ore de la primirea fisei de retur aprobata de Vanzator.

5.7 Daca Vanzatorul constata ca reclamatia Cosumatorului este intemeiata, va preda Cumparatorului in termen de 15 zile calendaristice de la data depunerii reclamatiei de catre Consumator, produsul remediat/inlocuit, pentru a fi remis acestuia. In cazul in care reclamatia nu este intemeiata, ori este incidenta vreuna din situatiile prevazute de pct. 7 din Certificatul de Garantie, Vanzatorul va respinge reclamatia Consumatorului, comunicandu-i in scris Cumparatorului, motivele care au condus la decizia de respingere si cheltuielile aferente cercetarii reclamatiei care trebuie platite de consumator.

5.8. Termenul de garantie pentru marfurile livrate de Vanzator Cumparatorului este stipulat in Certificatul de Garantie.

5.9 Pentru orice problema aparuta la un produs/material aflat in perioada de garantie acordata de Vanzator, Cumparatorul are obligatia sa se adreseze numai acestuia. Interventia prin mijloace proprii sau adresarea catre alt Vanzator atrage nulitatea garantiei produsului/materialului.